Checkbox – Zaškrtávací políčko

Excel CheckBox

V dnešním šestém díle seriálu Tips and Tricks předvedu, jak přidat do excelové tabulky Checkbox (Zaškrtávací políčko). Návod je rozdělen na dvě části. První část obsahuje přidání karty s nástroji pro vývojáře, kterou budeme potřebovat. V druhé části pak vytvoření samotného Checkboxu.

Návod: Přidání karty pro vývojáře

  1. Pravým tlačítkem myši klikneme na název kterékoliv karty.
  2. Zvolíme možnost Přizpůsobit pás karet...
Vývojář Excel
Obr.1

3. Zaškrtneme políčko vývojář. Potvrdíme OK.

Excel Vývojář
Obr.2

Návod: Checkbox

  1. V okně vývojář klikneme na vložit a zvolíme ikonu Checkboxu.
  2. Poté políčko vytvoříme tak, že klikneme do listu na místo, kam ho chceme (lze ho později posouvat).
Obr.3

Nyní provedeme propojení s buňkou

3. Klikneme pravým tlačítkem myši a zvolíme možnost formát ovládacího prvku.

Obr.4

4. V okně Ovládací prvek přiřadím jednu či více buněk (v mém případě "B2").

5. Potvrdím OK.

Obr.5

Nyní, když je Checkbox ,,zaškrtnutý" buňka B2 má hodnotu PRAVDA. Ve chvíli, kdy Checkbox ,,odškrtnu" změní se hodnot na NEPRAVDA. 

Obr.6

Hotový soubor ke stažení zde.

Zaškrtávací políčko má v excelu velké možnosti využití, avšak má jednu nevýhodu. Určitě jste si všimli, že přidání jednoho políčka zabere poměrně dost času. Tomuto problému se budu věnovat později v rozsáhlejším článku. Kde tento problém vyřeším pomocí maker.  

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *